12.09.2012 r. , godz. 18.00 – zebranie mieszkańców "Złotniki Osiedla". Budynek Filli Bibliotecznej w Złotnikach, ul. Żukowa 14.

Protokół z Zebrania Osiedlowego Mieszkańców Osiedla ZŁOTNIKI – OSIEDLE z dnia 12 września 2012 r.

1. Otwarcie Zebrania Osiedlowego przez Przewodniczącego Zarządu Osiedla Złotniki – Osiedle Michała Przybylskiego.

2. Stwierdzenie ważności Zebrania Osiedlowego przez Przewodniczącego Zarządu Osiedla Złotniki – Osiedle Michała Przybylskiego w związku z obecnością 41 uczestników. Minimalna ilość osób – 15 (podstawa prawna: § 14 uchwały nr XXV / 212 / 2008 Rady Gminy Suchy Las z dnia 25 września 2008 r. w sprawie uchwalenia statutu osiedla Złotniki – Osiedle ).

3. Wybór przewodniczącego zebrania.

Pan Grzegorz Słowiński zgłosił kandydaturę Michała Przybylskiego. Innych kandydatur nie zgłoszono. Kandydaturę zaakceptowano jednogłośnie: 41 głosów za, 0 – przeciw, 0 – wstrzymujących się.

4. Przedstawienie porządku zebrania – Michał Przybylski.

Porządek zebrania:
1. Otwarcie zebrania.
2. Wybór przewodniczącego zebrania.
3. Zatwierdzenie porządku obrad.
4. Podjęcie uchwały w sprawie podziału środków finansowych przeznaczonych na wydatki bieżące Osiedla na rok 2013.
5. Podjęcie uchwały w sprawie propozycji wydatkowania środków finansowych przeznaczonych na „Priorytet Lokalny w 2013 r." (II etap: wybór dwóch zadań spośród wstępnie zaakceptowanych przez Wójta Gminy Suchy Las trzech zadań: 1. Działalność integracyjna na rzecz społeczności mieszkańców Osiedla; 2. Budowa boiska do koszykówki – plac zabaw przy ul. Miłej; 3. Remont piętra w budynku – ul. Żukowa 14.
6. Podjęcie uchwały w sprawie wniosków do budżetu gminy Suchy Las.
7. Spotkanie z Przedstawicielem Policji oraz Straży Gminnej – bezpieczeństwo na naszym Osiedlu.
8. Informacje Przewodniczącego Zarządu Osiedla.
9. Wolne głosy i wnioski.
10. Zakończenie obrad.

5. Zatwierdzenie porządku obrad. Przewodniczący zarządził głosowanie: za przyjęciem proponowanego porządku zebrania: głosowało – 40 osób, wstrzymała się – 1 osoba, przeciw – 0 osób.

6. Podjęcie uchwały w sprawie podziału środków finansowych przeznaczonych na wydatki bieżące Osiedla na rok 2013 kwota – 2.000 zł. Przewodniczący Michał Przybylski przedstawił Mieszkańcom propozycję Zarządu:

1. Materiały biurowe – 200 zł
2. Wiązanki okolicznościowe – 200 zł
3. Zakup stalowej szafy do przechowywania archiwum, sprzętu elektronicznego itp. – 1.000 zł
4. Działalność integracyjna na rzecz społeczności lokalnej osiedla Złotniki – Osiedle – 600 zł

RAZEM – 2.000 zł

Po omówieniu podziału środków osiedlowych na 2013 r. przewodniczący zarządził głosowanie za przyjęciem uchwały stanowiącej załącznik 1 do protokołu. Za przyjęciem proponowanego podziału środków głosowało – 41 osób, wstrzymało się – 0 osób, przeciw – 0 osób.

7. Przypomnienie zasad regulujących kwestię wydatków z tyt. Priorytetu Lokalnego na 2013 r. – Michał Przybylski:

• Kwota 15.000 euro – 63.915 zł
• Zarząd przedstawia na Zebraniu Mieszkańców kilka propozycji (5 czerwca 2012 r.)
• Zebranie Mieszkańców wybiera spośród przedstawionych przez Zarząd – 3 propozycje
• 3 wybrane propozycje przedstawia się Wójtowi do akceptacji
• Po zaakceptowaniu propozycji przez Wójta Mieszkańcy wybierają we wrześniu 2 zadania, które będą realizowane w 2013 r.

Podczas zebrania Mieszkańców – 5 czerwca 2012 r. przyjęto 3 zadania:
1. Działalność integracyjna na rzecz społeczności mieszkańców osiedla (Koszt – 29.000 zł)
• gabloty informacyjne na terenie osiedla – 7 sztuk – ok. 10.000 zł
• 2 wycieczki dorośli i dzieci – ok. 12.000 zł
• dożynki – ok. 1.000 zł (opinia Wójta negatywna)
• wigilia osiedlowa – 3.000 zł
• remont kuchni i magazynu w budynku przy ul. Żukowej 14 – 3.000 zł
Wszystkie wydatki zaopiniowano pozytywnie z wyjątkiem pozycji „Dożynki".

2. Budowa boiska do koszykówki – plac zabaw przy ul. Miłej (Koszt – 35.000 zł)
• wykonanie projektu
• odwodnienie boiska
• sztuczna nawierzchnia
• 2 kosze
Wójt zaopiniował pozytywnie tylko, jako boisko rekreacyjne z 1 koszem (ograniczone środki finansowe). Zarząd Osiedla proponuje wystąpić do Gminy z wnioskiem o dofinansowanie w kwocie ok. 61.000 zł.

1. Remont piętra w budynku (z wyjątkiem kuchni i magazynu) ul. Żukowa 14 (Koszt – 32.000 zł)
• szpachlowanie,
• malowanie
• podłogi
• oświetlenie
• klatka schodowa
• wymiana drzwi
Opinia pozytywna, pod warunkiem uzgodnienia zakresu remontu z Ośrodkiem Kultury w Suchym Lesie.

Michał Przybylski poinformował zebranych, że Zarząd Osiedla zarekomendował dwa z trzech zadań:
1. Działalność integracyjna na rzecz społeczności mieszkańców osiedla (Koszt – 28.000 zł)
2. Budowa boiska do koszykówki plac zabaw przy ul. Miłej (Koszt – 35.000 zł)

Po wyjaśnieniu wątpliwości mieszkańców Przewodniczący zarządził głosowanie nad przyjęciem uchwały stanowiącej załącznik 2 do protokołu. Za przyjęciem proponowanego podziału środków głosowało – 41 osób, wstrzymało się – 0 osób, przeciw – 0 osób.

8. Przewodniczący zebrania przedstawił listę przygotowaną przez Zarząd Osiedla wniosków do budżetu gminy Suchy Las na 2013 r.:

1. Dofinansowanie budowy boiska do piłki koszykowej w Złotnikach przy ul. Miłej.
2. Budowa ulic w Złotnikach – Kochanowskiego, Reja, Słowackiego, Pawłowicka, (opracowanie projektu). Przyspieszenie o 1 rok.
3. Budowa kanalizacji deszczowej w ul. Łagiewnickiej, wzdłuż torów kolejowych i podłączenie do kolektora.
4. Remont (wyrównanie nawierzchni) ulicy Dworcowej w Złotnikach.
5. Budowa oświetlenia pomiędzy ulicami: Pawłowicka oraz Radosna w okolicy przystanku autobusowego.
6. Budowa kanalizacji sanitarnej w ulicy Bluszczowej w Złotnikach.
7. Bodowa chodnika – ul. Pawłowicka w Złotnikach.
8. Budowa oświetlenia – ul. Prusa w Złotnikach.
9. Budowa oświetlenia – ul. Bluszczowa w Złotnikach.

Przewodniczący Michał Przybylski ogłosił, że lista jest otwarta i po wysłuchaniu opisów poszczególnych zadań będzie można zgłosić inne wnioski, które zostaną poddane pod głosowanie. Opis – uzasadnienie dla poszczególnych wniosków przedstawił przewodniczący komisji komunalnej Tomasz Ćwiertnia na podstawie tabeli otrzymanej z Urzędu Gminy Suchy Las „WNIOSEK JEDNOSTKI POMOCNICZEJ : ZŁOTNIKI – OSIEDLE do budżetu Gminy Suchy Las na rok 2013".

Po odczytaniu uzasadnień Mieszkańcy zgłaszali inne wnioski do budżetu Gminy Suchy Las na 2013 r.:

10. Budowa oświetlenia w ulicy Ognikowej (3 lampy),
11. Budowa oświetlenia w ulicy Berberysowej (2 lampy),
12. Budowa oświetlenia w ulicy Cichej (3 lampy),
13. Budowa oświetlenia w ulicy Jelonkowej pomiędzy Czołgową i Prostą,
14. Budowa oświetlenia (dokończenie) w ulicy Kwiatowej
15. Projekt i przygotowanie realizacji budowy ulicy Cichej
16. Monitoring w obrębie ulic: Tarninowej, Jelonkowej, Azaliowej, Kalinowej (tzw. Os. Wielkopolanka).

Przewodniczący zebrania zarządził głosowanie na sposobem głosowania – głosowanie nad wszystkimi wnioskami razem (blokowo). Za przyjęciem zaproponowanej formy głosowania – głosowanie łącznie wszystkich wniosków głosowało – 41 osób, wstrzymało się – 0 osób, przeciw – 0 osób. Zaproponowaną formę głosowania przyjęto zatem jednogłośnie.

Przewodniczący zebrania zarządził głosowanie nad przyjęciem uchwały stanowiącej załącznik 3 do protokołu. Za przyjęciem łącznie wszystkich zaproponowanych wniosków do budżetu Gminy Suchy Las na 2013 r. głosowało – 41 osób, wstrzymało się – 0 osób, przeciw – 0 osób.

9. Spotkanie z Przedstawicielem Policji oraz Straży Gminnej – bezpieczeństwo na Osiedlu Złotniki – Osiedle.
Spotkanie otworzył Komendant Policji w Suchym Lesie p. Andrzej Pabijan. Po czym przedstawił dzielnicowego Osiedla p. Tomasza Muszyńskiego. Skład komisariatu: 21 policjantów pracujących na 3 zmiany. Dostępność telefonu stacjonarnego 7.00 -15.30; komórka 24h – 0698 084 696

Opinia i omówienie bieżących problemów przez Komendanta oraz Dzielnicowego Złotnik. Główne problemy zarejestrowane przez Policję w ostatnich latach: włamania, jazda po spożyciu alkoholu, przestępstwa przeciwko mieniu.
Straż Gminna: Marek Dłużewski – komendant, z-ca Komendanta – Marek Łupiński, dostępni codziennie od 6.00 – 22.00; pn-pt (2 radiowozy), sobota 10.00 – 18.00 (1 radiowóz), Skład: 10 strażników. Aktualne działania: Nacisk na pilnowanie porządku na placu zabaw oraz porządek na posesjach.

Głosy mieszkańców:
• Propozycja aby w Gazecie Sucholeskiej znajdowały się aktualne numery służb porządkowych – odp. Straży Gminnej – jest taka informacja. W przypadkach zalewania posesji zgłoszenia należy kierować na 998 lub 112 – Straż Pożarna wystawia zlecenia dla Straży Ochotniczej w Suchym Lesie;
• Propozycja aby zwrócić uwagę na rajdy samochodowe na naszych ulicach i surowo karać winnych – odp. dzielnicowego: ¾ mandatów wystawianych jest dla naszych własnych mieszkańców. Reasumując: zgłaszać takie fakty telefonicznie i informować o takich zdarzeniach rodziców osób popełniających takie wykroczenia;
• Apel Policji do mieszkańców Wielkopolanki o współpracę przy zgłoszeniach podejrzanych osób kręcących się na terenie osiedla: nie opuszczać rolet do końca w nocy i przy okazji wstawania patrzeć i zgłaszać;
• Pytanie o przejezdność przez poligon. Odpowiedź – przejezdny tylko dla rowerów w weekend;
• Ogólnie omówiono propozycję monitoringu osiedla;
• Zgłaszano przypadki palenia śmieci w piecach domowych – Straż Gminna ma niepotwierdzone 3 przypadki;
• Sprawa gromadzenia śmieci przez właściciela posesji przy Jelonkowej – Straż Gminna: trwa postępowanie administracyjne;
• Czy i jeśli są to jakie, wymagania dróg dla poruszania się autobusów – komendant Policji kieruje mieszkańców do gminy lub Wydziału Ruchu Drogowego;
• Sprawa chipowania psów – Straż Gminna informuje, że na terenie gminy jest to obowiązkowe;
• Zgłoszono problem z kierowcą Caterpilara firmy BudRomel, który notorycznie przekracza prędkość stwarzając niebezpieczeństwo na ul. Tarninowej jeżdżąc do domu – dzielnicowy zobowiązał się do interwencji u kierownictwa budowy;
• Ruch ciężarówek na ul. Pagórkowej – dzielnicowy prosi o ciągłe zgłaszanie problemów do nich;
• Ochrona Placu Zabaw – systematycznie trwa monitorowanie placu oraz osób tam przebywających przez Policję i Straż Gminną.

10. Informacje Przewodniczącego Zarządu Osiedla:

Działania Zarządu Osiedla w 2012 r.:
a) Działania Zarządu Osiedla w 2012 r.:
b) Podtopienia posesji przy ul. Jelonkowej (wystąpienia na sesji);
c) Spotkanie z Komisją Porządku, Spraw Społecznych i Ochrony Środowiska – 20.06.2012 r. – objazd Osiedla:
• Chodnik oraz wyprofilowanie jezdni na skrzyżowaniu ulic: Czołgowej i Obornickiej;
• Wycinka drzew – skrzyżowanie ul. Zielonej i Łagiewnickiej;
• Oświetlenie odcinka pomiędzy ulicami Pawłowicką oraz Radosną;
• Doświetlenie przystanku autobusowego i przejścia dla pieszych między ulicami Radosną a Pawłowicką;
b) Linia autobusowa 906 – ulica Jelonkowa (wystąpienie na sesji);
c) Wyrównanie nawierzchni ul. Dworcowej (wystąpienie na sesji);
d) Poprawa bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych pomiędzy ulicami Pawłowicką i Radosną (ograniczenie prędkości do 60 km/h oraz znak „dzieci". W drugim etapie: znak D6 na wysięgniku z kasetą i lampą ostrzegawczą;
e) Akcja światłowód – otrzymaliśmy dofinansowanie w kwocie 135.000 zł;
f) Zakup gruntu przy ul. Miłej (zostanie ujęte w budżecie w 2013 r.);
g) Wniosek o konsultacje społeczne dot. lokalizacji nowej szkoły i zwrócenie uwagi, żeby inwestycja w nową szkołę nie ograniczyła inwestycji w Złotnikach w 2014 oraz 2015 r.
Imprezy i uroczystości:
h) Otwarcie placu zabaw – 2 czerwca 2012;
i) Festyn z psem – 24 czerwca 2012 r. (p. Kudlińska);
j) Wycieczka do „Kowola" – 30 czerwca 2012;
k) Wycieczka dzieci do Kościana – 31 sierpnia 2012;
l) Film CASABLANCA – 31 sierpnia 2012;
m) Dożynki – Złotnickie Święto Plonów (dofinansowanie w ramach projektu) – 2 września 2012;
Planujemy:
n) Grzybobranie – 16 września 2012 r. (niedziela);
o) Wigilia dla Mieszkańców – 15 grudnia 2012 r. (sobota).

Serdeczne Podziękowania dla Zarządu Osiedla i Komisji Komunalnej za ogromny wkład pracy społecznej na rzecz Osiedla:

  • Magdalena Błaszczyk
  • Renata Chudzińska
  • Joanna Ilmer
  • Krzysztof Chudy
  • Tomek Ćwiertnia
  • Michał Łukanty
  • Grzegorz Słowiński

Przewodniczący zebrania przekazał informację od Radnego okręgu Złotniki – Złotkowo p. Tomasza Mikołajczaka, który prosił o usprawiedliwienie nieobecności z powodu konieczności uczestniczenia w zebraniu w Suchym Lesie. Jako członek komisji konsultacyjnej jest zobowiązany do uczestnictwa w zebraniu poświęconym sprawie utworzenia dwóch jednostek pomocniczych w Suchym Lesie. Sprawa ta ponadto wzbudza wiele emocji i jego obecność tam jest konieczna.

11. Wolne głosy i wnioski.

1. Dyskusja na temat zmiany trasy autobusu 906:
• Mieszkanka z ul. Tarninowej: z uwagi na dochodzące dzieci przy ul. Obornickiej jest za zmianą trasy autobusu 906. Problem dotyczy dzieci jak również osób starszych niezmotoryzowanych;
• Mieszkanka z ul. Tarninowej: wniosek o zamontowanie sterowania świetlnego na przejściu dla pieszych przy ul. Obornickiej przy przystanku. Odpowiedź z Sali – jest to w gestii GDDKiA;
• Mieszkańcy z ulicy Ognikowej są za zmianą trasy autobusu linii 906, ponieważ dzieci idą same po ciemku do domu;
• Mieszkaniec z ulicy Jelonkowej: jest przeciwny zmiany trasy autobusu 906, ponieważ zwiększy to ruch na ul. Jelonkowej i przyczyni się w efekcie do spadku bezpieczeństwa na tej ulicy. Poza tym wydaje się, że większość ludzi jest przeciwna poruszaniu się autobusów pod ich oknami. Ulica ta w ocenie wielu Mieszkańców jest zbyt wąska na przejazd autobusu.
• Pan Grzegorz Słowiński zaproponował wypracowanie wspólnego stanowiska, którym byłby wniosek do gminy o wykupienie fragmentu terenu pod pętlę autobusową przy ul. Jelonkowej pomiędzy Tarninową i Czołgową. Autobus wjeżdżałby i wyjeżdżałby na teren osiedla poprzez skrzyżowanie Obornicka/Czołgowa.
2. Sugestia jednego z Mieszkańców, żeby Zarząd Osiedla przygotował wstępną kalkulację kosztów wyceny monitoringu dróg wjazdowych do na teren Osiedla.

12. Zakończenie obrad przez Przewodniczącego Zebrania Michała Przybylskiego.

Protokołował

……………………….
(-) Grzegorz Słowiński

 


 

Załącznik 1

UCHWAŁA NR 2/2012
ZEBRANIA OSIEDLOWEGO MIESZKAŃCÓW OSIEDLA ZŁOTNIKI – OSIEDLE
z dnia 12 września 2012 r.

w sprawie rocznego rzeczowego planu wydatków ze środków finansowych przyznanych osiedlu ZŁOTNIKI – OSIEDLE ze środków finansowych z budżetu gminy na rok 2013

§ 1

Przyjmuje się następujący podział środków finansowych przeznaczonych na wydatki bieżące Osiedla na rok 2013 przyznanych osiedlu ZŁOTNIKI – OSIEDLE ze środków finansowych z budżetu gminy na rok 2013:
1. Materiały biurowe – 200 zł
2. Wiązanki okolicznościowe – 200 zł
3. Zakup stalowej szafy do przechowywania archiwum, sprzętu elektronicznego itp. – 1.000 zł
4. Działalność integracyjna na rzecz społeczności lokalnej osiedla Złotniki – Osiedle – 600 zł

RAZEM – 2.000 zł

§ 2

Za przyjęciem proponowanego podziału środków zgodnie z § 1 głosowało – 41 osób, wstrzymało się – 0 osób, przeciw – 0 osób.

 


 

Załącznik 2

UCHWAŁA NR 3/2012
ZEBRANIA OSIEDLOWEGO MIESZKAŃCÓW OSIEDLA ZŁOTNIKI – OSIEDLE
z dnia 12 września 2012 r.

w sprawie wydatkowania środków finansowych przeznaczonych
na priorytet lokalny na rok 2013

§ 1

Zebranie Mieszkańców osiedla Złotniki – Osiedle z trzech propozycji zadań zaakceptowanych uprzednio przez Wójta Gminy Suchy Las pismem z dnia 12.07.2012 r. przeznaczonych na realizację priorytetu lokalnego w roku 2013 wybiera dwa zadania:
1. Działalność integracyjna na rzecz społeczności mieszkańców osiedla (Koszt – 28.000 zł)
• gabloty informacyjne na terenie osiedla – 7 sztuk – ok. 10.000 zł
• 2 wycieczki dorośli i dzieci – ok. 12.000 zł
• dożynki – ok. 1.000 zł (opinia Wójta negatywna)
• wigilia osiedlowa – 3.000 zł
• remont kuchni i magazynu w budynku przy ul. Żukowej 14 – 3.000 zł
Wszystkie wydatki zaopiniowano pozytywnie z wyjątkiem pozycji „Dożynki".

2. Budowa boiska do koszykówki – plac zabaw przy ul. Miłej (Koszt – 35.000 zł)
• wykonanie projektu
• odwodnienie boiska
• sztuczna nawierzchnia
• 2 kosze

§ 2

Za przyjęciem do realizacji zadań opisanych w § 1 głosowało – 41 osób, wstrzymało się – 0 osób, przeciw – 0 osób.

 


Załącznik 3

 

UCHWAŁA NR 4/2012
ZEBRANIA OSIEDLOWEGO MIESZKAŃCÓW OSIEDLA ZŁOTNIKI – OSIEDLE
z dnia 12 września 2012 r.

w sprawie wniosków do budżetu gminy Suchy Las na rok 2013

§ 1

Zebranie Mieszkańców osiedla Złotniki – Osiedle wnioskuje o wpisanie do budżetu Gminy Suchy Las na rok 2013 do realizacji następujących zadań:
1. Dofinansowanie budowy boiska do piłki koszykowej w Złotnikach przy ul. Miłej.
2. Budowa ulic w Złotnikach – Kochanowskiego, Reja, Słowackiego, Pawłowicka, (opracowanie projektu). Przyspieszenie o 1 rok.
3. Budowa kanalizacji deszczowej w ul. Łagiewnickiej, wzdłuż torów kolejowych i podłączenie do kolektora.
4. Remont (wyrównanie nawierzchni) ulicy Dworcowej w Złotnikach.
5. Budowa oświetlenia pomiędzy ulicami: Pawłowicka oraz Radosna w okolicy przystanku autobusowego.
6. Budowa kanalizacji sanitarnej w ulicy Bluszczowej w Złotnikach.
7. Bodowa chodnika – ul. Pawłowicka w Złotnikach.
8. Budowa oświetlenia – ul. Prusa w Złotnikach.
9. Budowa oświetlenia – ul. Bluszczowa w Złotnikach.
10. Budowa oświetlenia w ulicy Ognikowej (3 lampy),
11. Budowa oświetlenia w ulicy Berberysowej (2 lampy),
12. Budowa oświetlenia w ulicy Cichej (3 lampy),
13. Budowa oświetlenia w ulicy Jelonkowej pomiędzy Czołgową i Prostą,
14. Budowa oświetlenia (dokończenie) w ulicy Kwiatowej
15. Projekt i przygotowanie realizacji budowy ulicy Cichej
16. Monitoring w obrębie ulic: Tarninowej, Jelonkowej, Azaliowej, Kalinowej (tzw. Os. Wielkopolanka).

§ 2

Za przyjęciem do realizacji zadań opisanych w § 1 głosowało – 41 osób, wstrzymało się – 0 osób, przeciw – 0 osób.