Informacja z zebrania Zarządu Osiedla ZŁOTNIKI OSIEDLE
17.07.2024 r. (środa), godzina 18.00
Świetlica Osiedlowa w Złotnikach, ul. Żukowa 14


1. Powitanie członków zarządu i stwierdzenie kworum. Obecni:


1) Michał Przybylski – przewodniczący Zarządu Osiedla Złotniki Osiedle
2) Katarzyna Dudzińska
3) Maciej Józefowski – obecność zdalna
4) Katarzyna Sobek
5) Zdzisław Szymanowski
W posiedzeniu uczestniczył również radny Grzegorz Słowiński – obecność zdalna

Porządek zebrania:


1. Powitanie i stwierdzenie prawomocności posiedzenia.
2. Zadania lokalne na 2025 rok. (propozycja w załączeniu)
3. Informacja z zebrania Sołtysów i Przewodniczących Osiedli z Wójtem.
4. Uwagi do Studium.
5. Nawierzchnia na placu zabaw przy ulicy Kochanowskiego.
6. Złotnickie Święto Plonów – 25.08.2024 r. – zadania Zarządu.
7. Wolne głosy i wnioski.
8. Zakończenia zebrania – ok. 19.00

2. Zadania lokalne – przypomnienie najważniejszych terminów:

O kwotach przeznaczonych na realizację zadań, skarbnik gminy corocznie informuje organ wykonawczy jednostki pomocniczej do 15 lipca roku, poprzedzającego rok budżetowy, w którym zadania są realizowane.Propozycje zadań zweryfikowanych i ocenionych pozytywnie przez organ wykonawczy jednostki pomocniczej zgodnie z ust. 3, organ ten przedkłada wójtowi do 31 lipca roku poprzedzającego rok budżetowy, w którym proponowane zadania mają być realizowane, celem dokonania przez wójta ich oceny w zakresie zasadności i możliwości ich realizacji, w szczególności możliwości finansowych, technicznych i prawnych.Do 31 sierpnia roku poprzedzającego rok budżetowy, w którym wnioskowane zadania mają być realizowane, wójt informuje organ wykonawczy jednostki pomocniczej o wynikach dokonanej oceny realizacji zadań, o której mowa w ust.4. Zebranie mieszkańców lub zebranie wiejskie, w terminie, o którym mowa w ust. 1, wybiera w drodze uchwały do realizacji zadania spośród tych, które uzyskały pozytywną opinię wójta lub pozytywną opinię z uwagami.Przewodniczący Michał Przybylski oraz były przewodniczący Zarządu Osiedla poinformowali, że nie wpłynęły żadne propozycje od mieszkańców. W związku z powyższym przewodniczący Zarządu Osiedla zaproponował własne propozycje zadań lokalnych na 2025 rok: Propozycje wstępne zadań lokalnych na rok 2025

Zadanie. Kwota szacunkowa.a Uwagi o realizacji.

  • Działalność Zarządu Osiedla 2 000,00 zł Koszty administracyjne, kwiaty na imprezy okolicznościowe, zakup gadżetów osiedlowych (koszulki dla zarządu, smycze, identyfikatory, ulotki informacyjne zarządu tp.
  • 6 000,00 zł Zakup komputera z oprogramowanym office i urządzenia wielofunkcyjnego dla nowej siedziby Zarządu Osiedla, KGW, wspólnot mieszkaniowych (Złotniki Park).
  • 24 000,00 zł Nasadzenia drzew wokół placu zabaw i siłowni – ul. Kochanowskiego;
  • 2 gabloty i kosze na śmieci – Złotniki Park;
  • przegląd, naprawa i oklejenie (napisy na górze gablot: ZŁOTNIKI OSIEDLE + LOGO OSIEDLA) 11 gablot osiedlowych 6 000,00 zł Dofinansowanie KGW Złotniki
  • 15 000,00 zł Warsztaty edukacyjne dla mieszkańców
  • Działalność integracyjna na rzecz lokalnej społeczności w tym: 30 862,00 zł Akcja „Sprzątanie Osiedla”, Koncert Walentynkowy, Dzień Kobiet, Dzień Dziecka/Dzień Matki, Dni Gminy Suchy Las, Złotnickie Święto Plonów, Koncert rockowy, Grzybobranie, Wieczornica patriotyczna, Wigilia osiedlowa, Dofinansowanie zajęć: świetlicowych dla dzieci, Zajęć dla młodzieży licealnej i studenckiej, Klubu Seniora.
    Razem 83 862,00 zł
    Przewidziana kwota 83 862,00 zł

    Na wniosek radnego Grzegorza Słowińskiego, po krótkiej dyskusji usunięto zadanie zakupu komputera z urządzeniem wielofunkcyjnym, a zaoszczędzone środki przeznaczono na inne zadania.

    Ostateczne propozycje zadań lokalnych na rok 2025
    – działalność Zarządu Osiedla 2 000,00 zł Koszty administracyjne, kwiaty na imprezy okolicznościowe, zakup gadżetów osiedlowych (koszulki dla zarządu, smycze, identyfikatory, ulotki informacyjne zarządu itp.
    – 2 gabloty i 2 kosze na śmieci – Złotniki Park,
    – nasadzenia drzew wokół placu zabaw i siłowni – ul. Kochanowskiego,
    – przegląd, naprawa i oklejenie (napisy na górze gablot: ZŁOTNIKI OSIEDLE + LOGO OSIEDLA) 11 gablot osiedlowych,
    – inne nasadzenia drzew na terenie Złotnik Osiedla. 24 000,00 zł Nasadzenia drzew po uzgodnieniu z Zarządem Osiedla.
    Dofinansowanie KGW Złotniki 7 000,00 zł
    Warsztaty edukacyjne dla mieszkańców 20 000,00 zł 2 autobusy
    Działalność integracyjna na rzecz lokalnej społeczności w tym: 30 862,00 zł Akcja „Sprzątanie Osiedla”, Koncert Walentynkowy, Dzień Kobiet, Dzień Dziecka/Dzień Matki, Dni Gminy Suchy Las, Złotnickie Święto Plonów, Koncert rockowy, Grzybobranie, Wieczornica patriotyczna, Wigilia osiedlowa, Dofinansowanie zajęć: świetlicowych dla dzieci, zajęć dla młodzieży licealnej i studenckiej, Klubu Seniora.
    Razem 83 862,00 zł
    Przewidziana kwota 83 862,00 zł

    3. Informacja z zebrania Sołtysów i Przewodniczących Osiedli z Wójtem (M. Przybylski): zebranie odbyło się 16.07 br. w sali OCTOPUS. Miało charakter dyskusji na tematy praktycznej działalności jednostek pomocniczych w gminie Suchy Las. Przedyskutowane propozycje przewodniczącego J. Dudkiewicz z os. Grzybowego:
    • “katalog” zadań lokalnych, czyli ujednolicenie jakie zagadnienia mogą i powinny być w ramach uchwały o aktywizacji obywatelskiej zgłaszane w ramach tego funduszu przegłosowywanego przez Zebrania Mieszkańców,
    • doprecyzowanie procedury “rekomendowania” zgłaszanych zadań (ZL) przez lokalny samorząd – terminy zgłaszania wniosków, ich terminy oceny przez zarządy/ sołectwa – terminy przekazywania do Wójta i uzyskania odpowiedzi – ostateczne terminy koniecznych głosowań na Zebraniach Mieszkańców,
    • koordynacja między jednostkami terminów imprez integracyjnych dla mieszkańców; publikacja wspólnej listy,
    • organizacja spotkań koordynacyjnych (rocznych? częściej?) w ramach koordynacji udziału jednostek w imprezach i organizacji wydarzeń na szczeblu gminnym, a także w ramach ewentualnej reprezentacji p-li jednostek w wydarzeniach poza gminą,
    • “szkolenia” w zakresie najnowszych regulacji formalno-prawnych, zmian dot. samorządów – kwestii rozliczeń ZL, regulacji administracyjnych itp.
    • zasady korzystania z prasy lokalnej ze strony zarządów i sołectw – możliwości informowania o wydarzeniach; wielkość artykułów w GS,
    • stworzenie “systemu” informowania o ważnych kwestiach i sprawach dotyczących danej jednostki i gminy z odpowiednim wyprzedzeniem wobec samorządów lokalnych.
    • Omówiono obowiązujące uregulowania prawne funkcjonowania jednostek pomocniczych.

    4. Uwagi do Studium
    Przypomnienie – 15.07.2024 r. odbyła się debata publiczna – Projekt Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (G. Słowiński, M. Przybylski):
    Uwagi do wyłożenia z 28.06.2024 roku:
    • rejon Kochanowskiego – bufor zieleni zwiększyć do 100 metrów, obecnie jest ok. 500 m.
    • wyznaczyć teren pod dom osiedlowy dla centralnej części gminy.
    • wyznaczyć terem pod centralny park rekreacyjny
    • Zarząd zobowiązał przewodniczącego Michała Przybylskiego do zgłoszenia wraz z uzasadnieniem powyższych uwag.

    5. Nawierzchnia na placu zabaw przy ulicy Kochanowskiego.
    Zarząd osiedla jednogłośnie zaakceptował utwardzenie nawierzchni wokół urządzeń siłowni zewnętrznej stylizowanymi plastrami. Jest to rozwiązanie sprawdzone w Suchym Lesie.

    6. Wolne głosy i wnioski
    • Zabezpieczenie wyjazdu z ulicy Działkowej w ulicę Okrężną metalową barierką.
    • Wycięcie zarośli wokół drzew na odcinku od torów kolejowych do ul. Obornickiej. Ograniczona widoczność pojazdów i rowerzystów.

    7. Zakończenia zebrania – ok. 19.00